Nowy forwarder ze stajni Sampo
Sampo-Rosenlew zareagowało na potrzeby klientów poprzez zaprojektowanie FR28 forwardera, który jest przystosowany do trzebieży.Ten 10-cio tonowy forwarder nośny ma uzupełniać nasze harwestery. Dzięki niskiemu obciążeniu kół i małemu kątowi skrętu, FR28 jest zwinną maszyną do sprawnego transportu drewna.
Pierwsi klienci mogli obejrzeć FR8 już w 2012 roku. Produkcja maszyny ruszyła w 2013 roku.
Podwozie
FR28 jest idealną maszyną do młodych, gęsto zalesionych terenów. Niewielkie wymiary wraz z przegubowym układem kierowniczym i niskim kątem skrętu sprawia, że FR28 jest bardzo zwrotną maszyną — idealną do pracy na tak wymagającym terenie. Długość przestrzeni ładunkowej możemy zmieniać pomiędzy 3,8 do 4,4metrów.
Silnik
Głównym źródłem napędu naszej maszyny jest 49AWF common rail diesel wyprodukowany przez Agco Power w Finlandii — firmy z wieloletnim doświadczeniem. Silnik ten gwarantuje niskie zużycie paliwa. Silnik ten zapewnia 124 kW i 700 Nm (2100 rpm) momentu obrotowego.
Kabina
Fabryka Sampo-Rosenlew stworzyła również przestronną, cichą kabinę, która pomaga operatorowi pracować wydajnie. Spełnia ona oficjalne normy bezpieczeństwa i jest specjalnie zaprojektowana oraz dostosowana do pracy w gęstym lesie gdy drzewa dookoła muszą pozostać nienaruszone.
Żuraw
FR28 forwarder posiada 10-cio metrowy zasięg żurawia specjalnie zaprojektowanego do trzebieży. Niska konstrukcja dźwigu poprawia stabilność i widoczność na boki. Dzięki średniej wadze, pobór mocy jest niski, co również pomaga uniknięcia szkodliwego przeciążenia.
Zapraszamy do przejrzenia broszury o FR28
www.sampo-rosenlew.fi/upload/esitteet/fr28_2013_web.pdf